Madem Ele Gel Bele...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Madem Ele Gel Bele...

Tarif Derken...
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yapBakkal Defteri

 

 İslamda Cinsel Hayat Üzerine Denemeler -2

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
beyaz_ve_kefen
Admin
Admin
beyaz_ve_kefen


Erkek
Mesaj Sayısı : 60
Yaş : 34
Lakap : bEyAz-vE-kEfeN
Rep Puanı : 2
+ Rep : 159
Kayıt tarihi : 21/03/09

İslamda Cinsel Hayat Üzerine Denemeler -2 Empty
MesajKonu: İslamda Cinsel Hayat Üzerine Denemeler -2   İslamda Cinsel Hayat Üzerine Denemeler -2 I_icon_minitimeSalı Mart 24, 2009 1:31 pm

1 -Yaşam, ihtiyaçları temin etmekten başka bir şey değildir ve insan yaşayan bir canlı olarak kendi ihtiyaçlarını gidermek zorunluluğu içerisindedir.Oksijen gibi bazı gerekli ve önemli ihtiyaçlar eğer kısa bir süre için dahi olsa temin edilmezse,canlıyı hayati tehlikelere sokabilir.

Aynı şekilde su,yemek vs. eğer belirli bir müddet için terk edilirse yaşam, ölüme dönüşebilir.Bunun için insanoğlu zaruri ihtiyaçlarını gidermek ve hayatta kalabilmek için sürekli bir çaba ve gayret içerisindedir ve böyle de devam edecektir.

İnsandaki uzun arzular ve ebedi yaşam hırsı onu,başkalarının haklarına tecavüz etmeye kadar götürmüştür.Bunun içindir ki insanoğlunun ihtiyaçlarına,tarih boyunca taarruz edilip saldırılmış,sonuçta huzur ve emniyet diye başka bir ihtiyaç daha baş göstermiştir.Elbette günümüz insanının sorunu olan emniyet konusu uzun tartışmaları gerektiren bir meseledir.Fakat insanın ihtiyaçları her zaman maddi ihtiyaçlarla sınırlı kalmamış başka ihtiyaçlarda varolmuştur.Örneğin;fıtratı gereği insanda tapma ihtiyacı veya onu seven ve onunda sevdiği birine olan ihtiyacıda bunlardan sayılabilir.

Doğal olarak, bu tür ihtiyaçlarını karşılayamaması insanın maddi yaşamında herhangi bir kayıp veya çelişki yaratmasa dahi, huzurunu elinden alıp onu sürekli bir karamsarlık ve üzüntü içerisine sokabilir.

İnsanın,önemli ve kaçınılmaz sayılabilecek ihtiyaçlarından bir taneside cinsellik meselesidir.Öyleki eğer yerinde bir tatmin ve doyum olmazsa insana huzur vermediği gibi onu aşırılığa sürükleyecektir.

Tarihe dönüp baktığımız zaman durgun ama hercai ve sebatsız duygunun,dökülen bir çok kanlara ve

nice haysiyetlerin ayaklar altına alınmasına sebep olduğunu görürüz.Eğer dikkatle tarihin sayfalarını karıştırırsak,acı olaylarda kontrol edilmemiş bu duyguyla karşılaşmak mümkün.Bundan dolayıdır ki düşünürler tarih boyunca bu duyguyu kontrol altına almak için çabalar harcamış ve gerçek manada cinsel doyuma ulaşmak için çeşitli yollar ve öneriler sunmuşlardır.



2 -


İlk insandan bu yana tarihi yaratanların tarihinin tanıklık ettiği şey şu ki hiç bir insan cinsel duyguları köreltme veya onu tam anlamıyla yok etmek yoluna gitmemiş ve gidememiştir.Bizlerin,bu gün burada olmamız bunun en güzel kanıtı değilmidir.? ve aynı şekilde hiç bir düşünür bu gizemli duyguyu her zaman ve her yerde tam anlamıyla özgür bırakmayı bir çare olarak görmemiştir.


Akıllara gelen tek çare cinsel duyguların dizginlerini kontrol altına almak olmuştur.Bu konuda bazıları çareyi,dizginleri çok fazla uzatmakta bazıları ise haddinden fazla kısaltmakta görmüştür.Biz bu enteresan duygu hakkında tefekkür etmeye ve düşünmeye karar verdik.Elbette cinsellik hakkında söylenen bütün düşünceleri araştırmak veya tahlil etmek gibi bir gayemiz olmadığı için sadece batıda olan ve cinsellikte mutlak özgürlük olarak tanımlayabileceğimiz düşünceleri eleştirip tenkit etmeden de geçemeyeceğiz.Daha sonra İslam dininin,istikrarsız ve daldan dala konan bu duygunun kontrolü hakkında bizlere sunduğu kaide ve kuralları tahlil ettikten sonra o duygunun bu üstün kaide ve kurallardan sonra ne durumda olabileceğini beraber göreceğiz.

Sınırı,sınırsızlık olan cinsellikte mutlak özgürlük düşüncesini bir kaç mukaddime ile açıklamaya çalışacağız.

1.Mukaddime:

Lezzet almanın kendisi nefsani olup felsefedeki tabiri ile (ilinti) arazidir.En önemli özelliği ise isteğe bağımlı olmayışıdır.Yani eğer sebebi gerçekleşirse lezzet alınır ve eğer sebep gerçekleşmez ise lezzet alınmaz.sevmek veya nefret etmek gibi insanın elinde olmayan bir şeydir.Yani lezzet alan ve alınan şeyler arasında sebep ve sonuç ilişkisi hüküm sürmektedir.

3-



2.Mukaddime:

Birinci mukaddimeden de anlaşıldığı gibi lezzet almak şahsa göre değişir.Bir şahsın lezzet aldığı bir şeyden başka biri lezzet alamaz veya onun aldığı ölçüde bir lezzet alamayabilir.Örneğin Ahmet'in lezzet aldığı bir şeyden Mehmet aynı lezzeti alamayabilir veya Ahmet'in aldığı lezzeti alamayabilir.

3.Mukaddime:

Güçlü sebep geldiği zaman zayıf olan sebep ortadan kalkar veya daha önceki gücünü kaybeder.Örneğin bir erkek belirli araştırmalardan sonra istediği gibi bir kadın bulur ve onunla cinsel doyumun doruk noktasına ulaşır.Ama eğer gözlerini koruyamayan biri ise etrafında kendi hanımından daha güzel yüzler ve fiziğe sahip kadınları görür ve bu onu kendi hanımından lezzet alamamaya veya daha az lezzet almaya götürür.Yani artık kendi hanımından lezzet alamaz çünkü güçlü sebep gelmiştir ve zayıf olan sebep kendi işlevini tam,veya nispi olarak yitirmiştir.Ve bu değişim sebepte olan bir değişim gibi görünse de gerçekte müsebbepte olan bir değişimdir.

ÜÇ MUKADDİMEDEN SONRA:

Eğer cinsellikte sınır tanımaz bir düşünceyi benimsersek ve kadınların toplum içerisinde istedikleri gibi giyinip dolaşabileceklerini,erkeklerinde onlara bakmalarının herhangi bir sakıncasının olmadığını iddia edersek,bu şeyin sebep olacağı tek şey,insandaki tahrik noktasının üst düzeylere çıkması ve şahsın kendi hanımından ideal bir şekilde cinsi doyuma ulaşamaması ve neticede cinsi his ve duygularını harekete geçirecek daha güçlü sebepler peşinde koşmasıdır.Şimdi bu tür bir düşüncenin getireceği bir kaç sorunu açıklamaya çalışacağız.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.beyaz_kefen.com
 
İslamda Cinsel Hayat Üzerine Denemeler -2
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İslamda Cinsel Hayat Üzerine Denemeler
» İslamda Cinsel Hayat Üzerine Denemeler -3- devamı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Madem Ele Gel Bele... :: Lise Bilgileri :: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi-
Buraya geçin: